VVIP

Biskut Milo Opie (^_^)



Salam Ramadhan ke-22,

Hohoyeh! Hujung minggu lepas, angin rajin memasak saya sudah mulai menguasai diri.., so, kesian saya tengok biskut Marie yang saya beli awal Ramadhan tak tercuit lagi, dan dengan semangat yang berkobar-kobar, saya membuat biskut milo..! Yeay!

Jom kita tengok bahan-bahannya;

3/4 milo packet yang kecil
3/4 tin susu pekat
3/4 majerin 'planta' yang kecil bulat tu taw
Biskut Marie perisa Original.

And lagi satu ialah, bekas yang fleksible. ape tuh..?saya suka guna plastik yang tebal dan berzip,senang dibentuk..=)

Ok, cara-caranya ialah;

Mula-mula panaskan kuali, masukkan 3/4 planta tu..bagi cair..then masukkn milo n susu pekat...dan kacau sehingga sebati.guna api yang perlahan ok..takut hangus nnti..mempengaruhi bau dia..then masukkn biskut Marie, b4 tu..biskut Marie tu pecah dua kan dulu ye kengkawan..

kacau lagi sampai sebati.., bila agak-agak dah sebati.., padankan api dan masukkan dalam bekas plastik yang flekdsible tu..dan bentukkan lah yang korang nak..then...

masukkan dalam peti sejuk..!

Siap! Mudah je kan..? Selamat mencuba..!





No comments: