Posts

Showing posts from February 22, 2015

Viral Fever, satu keluarga demam.

Image
1/3/15salam. berkenaan tajuk, ye, sekarang satu keluarga tengah demam panas.  on &off. sekali demam, temp sampai 40.2, 39.7, aku sendiri tak tau, dari mana dapat jangkitan virus ni. 

kenap aku ckp ni viral fever? sebab bacaan platlet, hematokrit is normal. suhu pula tinggi mendadak. ya mungkin ada kaitan dengan perubahan cuaca yang mendadak, tapi sampai cepat sangat merebak, tak sampai 3 hari, semua demam. 

semalam lepas maghrib aku balik dengan adik aku, meninggalkan pasangan masing2 dirumah, dan mengambil alih tugas Umie ku menjaga adik aku kt ward ni. Umie pun dah panas sangat demam. sampai pk 12 malam, aku tinggal kt ward, adik aku bawa balik umi & adik jia (dua-dua demam) balik rumah. 
harap kami berdua kekal sihat, dan kuat!
oh ye, untuk super mama, kembar aku juga, dia baru baik demam tu, harap terus kuat. 
Ya Allah, aku memohon supaya Abah, Umie, Adik Jia, Adik Qasya, Abg Ipar Pejal,diberi kesihatan secepatnya. Aamiinnn...

#bloggertalk: kawan di media sosial

Image
tertarik dengan tajuk #bloggertalk ni, sebab lama dah simpan, sekarang nak luahkan perasaan pasal kawan di media sosial. 
jujur aku katakan aku tidak mempunyai bff sehidup semati, tapi aku ada sahabat dari dalam perut yang cubit peha kanan, peha kiri terasa sakit. kawan di media sosial pun, ramai dari kalangan rakan sekerja, satu kolej, satu sekolah, blogger dan keluarga.
so nak dijadikan cerita, adalah sorang akak ni add aku kt media sosial terkenal, Facebook. aku sendiri tak tau macamana dia boleh jumpa fb aku, sedangkan dia tak tau nama sebenar aku, ( sebab masa berkenalan dgn dia kt luar, aku bg nama kampung je) dan dia bukan dari golongan yang aku nyatakan diatas.
jujur lagi aku katakan, aku tak berapa berkenan dengan akak tu, kenapa? kau bayangkan, 
>kau up gambar penuh ,dah tulis caption berjalan bersama suami (contohnya) menghabiskan hujung minggu di alamanda (contohnya). dia komen tanya, eh, kt mana ni? jalan dengan siapa  tu? 😭
>kau up status, mak ayah demam, risaunya. dia …