Perginya seorang sahabat Ahli Huffaz..


Salam Jumaat...,


kepada yang membaca catatan ini, 
mari kita sama-sama kirimkan Al-Fatihah buat sahabat saya,
Abdul Khafiz bin Mohd Norok Al-Hafiz.

 Semoga arwah tergolong dikalangan para penghuni syurgadan mendapat syafaat al-Quran di akhirat kelak


Gambar arwah(memakai coat) bersama abang saya
Apa kaitan arwah dengan saya..?
Beliau merupakan sahabat baik abang saya, dan rajin ke rumah kami, juga rapat dengan keluarga saya.
ada satu kenangan manis, 
waktu itu, Umie saya dihospital menunggu hati due untuk melahirkan adik kami yang bungsu yang kini sudah berumur 4 tahun InsyaAllah.., Abah saya ketika itu menjaga Umie saya dihospital, 
kami tiada kenderaan untuk ke hospital, arwah meminjam kereta kakak beliau dan menghantar kami ke hospital..arwah juga seorang yang sangat tidak berkira.., tidak tertulis kebaikan beliau yang sangat banyak...

Terlalu awal rasanya beliau pergi meninggalkan kami semua.., 
Allah lebih sayangkan dia..

Al-Fatihah 
(jangan sebut je...bacakan sekali surahnya untuk arwah)

" Barang siapa menempuh suatu jalan untuk menuntut ilmu maka Allah memudahkan jalannya menuju Surga. Sesungguhnya para Malaikat membentangkan sayapnya untuk orang yang menuntut ilmu karena ridha atas apa yang mereka lakukan. Dan sesungguhnya orang yang berilmu benar-benar dimintakan ampun oleh penghuni langit dan bumi, bahkan oleh ikan-ikan yang berada di dalam air.” Hadits shahih, diriwayatkan oleh Abu Dawud.

Comments

Popular posts from this blog

Ganglion.

Esberitox N

SEGMEN : BLOGGER IKUT NEGERI ..