Pisau Seramik. [Hati-hati]





Aik..., kenapa dengan jari tu?

Salam Alaik Readers, 
Banyak-banyak pisau kt rumah aku tu, aku paling suka guna pisau seramik. 
Al-maklum la..., bila da kawen ni kena la rajin masak untuk suami tercinta,
nak-nak suami suka bawa bekal pergi kerja kan, 
memang rajin la aku masak.

Antara kebaikan pisau seramik ni, 
tajam. tahan lama tajamnya. tak payah nk fikir asah pisau.
potong bawang pon cantik je . comel je. 

bila ada pro nye..mesti ada contra nye ye dak..?
 yang tak elok nye pisau ni, 
oleh kerana pisau ni teramat la tajam, 
jadi la mcm jari aku kt gmbr atas tu. 
padahal pisau tu lalu je atas jari aku. sentuh sikit je.
nasib baik koyak kt lapisan tisu atas hjari aku, idok le berdarah.
lagi satu, kalau sape sape nk guna pisau ni, 
jangan la korang nak bukak tin susu peradak pisau ni ye. 
nnti rosak 
dan, elakkan dari pisau ni terhempas ke lantai.
nama pon seramik kan..,
pernah tak pinggan seramik jatuh kt lantai..?
ha..begitu la jadinye nanti. 

bila aku post kt FB cter pasal pisau ni ramai la pulak nk tengok mana ghupenye pisau ni

ini le ghopenye pisau seramik ni. 

macam aku orang Pontian, Johor.
aku beli pisau ni masa balik kampung, beli kt Pontian.
Billion tau? ala...Plaza Pontian tu.,
kt tingkat atas ada kedai D.I.Y
ha...kt situ ler aku beli. 
 
Selamat membeli, dan berhati-hati didapur ye!
:)


Comments

Popular posts from this blog

Ganglion.

Keluar Duit Tabung Haji guna Kad ATM.

Esberitox N