Rotator Cuff Injury Part 1

 Hello hello gais.. lama betul tak guna blog sebagai tempat untuk menulis, seiring dengan kehadiran mediasosial lain. Tapi bila tulis-tulis dekat sana, feel dia macam tak sampai tau. 


Ok la.. jom kita kembali ke pangkal jalan.. tajuk dia Rotator Cuff Injury. Nak cerita story ni, kita kena back to 2019, zaman covid yang lepas..

Bekerja sebagai antara front-line.. memaksaku untuk terus bekerja from office(wfo), awak-awak duduk rumah diam-diam kan.. kita kena keuar kerja wak.. hahhaa, so ada one day tu.. tengah run sample.. masa tengah nak masukkan sampel tu kt mesin(cap on) tiba2 rasa sakit gila tangan, sampai terlepas sampel tu tau.. weyh.. kenapa bahu aku ni?? 

Walaupun bekerja sebagai frontliner, tetap ada penggiliran waktu bekerja, seminggu 3x je wfo, the rest work from home.. so everytime kena wfo tu, kena partner dengan senior physiotheraphy, ( team website) Abg Naza, since dia physiotheraphy kn, kita pun ngadu la.. kenapa eh tangan kita kalau buat mcm ni mcm ni.. sakitt sangat.. berapa pain score? 12/10… ehh tu kena pergi emergency tu.., hahaha tak nak laa nanti kena korek hidung(lol) 

Maka dengan itu kita pun ignore je la sakit tu.. sampai la habis pandemik.. pergerakkan yang menyebabkan sakit tu memang kita avoid.. sampai la one day anak kena warded.. kerja minta dukung je.. kita ni kidal wak.. dukung anak pun kiri la.. dan bahu kiri tu la yang sakit sangat..hampir seminggu warded.., discaj je kita terus jumpa doktor minta suggestion..

Time tu jumpa Dr Nurhayati.. dia pegang bahu kiri kita, dan suruh buat a few movement.. dan dia sendiri dengar beberapa bunyi yang tak sepatutnya dihasilkan dari bahu. Ok saya refer awak ke Pakar Ortopedik ye..

laju je lepas jumpa Dr Yati, kita pergi HPUPM(know known as HSAAS, UPM) hantar refferal letter ke Klinik Orto.. sekian2 haribulan nanti dtg ye.. awak app under sport surgery Mr. Johan.

Kita pun tunggu dekat 2 minggu untuk dapat 1st app, sekali anak kita rupanya tak setel lagi problem bronchopnuemonia dia..kena warded lagi, dan masa warded tu.. adalah tarikh sepatutnya ada appoinment dengan Mr Johan. Sebab rasa bersalah tak dapat datang, call la klinik, 

+Hi saya nak maklumkan, saya tak dapat dtg app pukul 10 ni.. anak saya warded, dan saya tengah jaga dia kt hospital.. 

-ok ingat tak siapa nama doktor? 

+Alamak.. dia ada Mr kt depan, nama dia mcm indian christian.. tapi saya betul2 tak ingat.. haa Mr John! Yes! 

- Maaf puan, kita tak de nama Dr Mr John..tak pe nanti puan dah balik rumah puan call kita semula untuk tukar tarikh app ya.

-Okay.. nnti sy call balik.


Ok laaa nanti kita ke next part pulak ya..

 



Comments

Popular posts from this blog

Ganglion.

Esberitox N

SEGMEN : BLOGGER IKUT NEGERI ..